promotions.hu
Sötét mód
Keresés
Menü megnyitás
Csak a legbátrabbak merik bevállalni - Túléltük a világ leghalálosabb túráját, te elég bátor lennél hozzá?
Borítókép:  Profimedia
Színes
Kategória fejléc
Megosztás
Másolás

Még mindig emlékszem, amikor először láttam egy fényképet, amin egy keskeny fadeszkán haladt át egy férfi egy szikla oldalán a szakadék felett több ezer méter magasban. Akkor ott tudtam, hogy ezt nekem is ki kell próbálnom.

A képek a kínai Huashan-hegyről készültek, ahol a világ legveszélyesebb túrája fut végig. A 2154 méter magas Huashan-hegyet Kína öt szent hegyének egyikeként tartják számon, és a helyiek úgy ismerik, mint a „legmerevebb hegy az ég alatt”. Ez a monumentális taoista templomokkal díszített hegy évezredek óta a folklór része. Öt csúcs alkotja a hegyvonulatot, mindegyik teaházakkal és szentélyekkel van tűzdelve.

A sziklákba lehetetlen utakat véstek, egy része via ferrata egy része pedig a menny és a halál között helyezkedik el. Legalábbis számomra.

Egy ősi kínai legenda azt állítja, hogy csak egyetlen igaz út vezet fel a Huashan-hegyre – az 1800 méter magasra emelkedő 12 km-es túra, amelynek megépítése 3000 évig tartott. Itt kezdődött a mi túránk.

Az ösvény kellemesen indult, kevesen haladtak a lombos, kanyargós ösvényen – a legtöbb kínai turista a könnyű felvonót választotta.  Követtük a folyót kis templomok és szentélyek mellett, útalálkoztunk egy Jon nevű angol fiatalemberrel, aki egyedül túrázott, és úgy döntöttünk, hogy egyesítjük erőinket. Hamarosan mászni kezdtünk, egyre feljebb, kőbe vájt meredek lépcsőkön.

Forrás: profimedia

Alig voltunk a hegyen, de máris halálos veszély leselkedett ránk. Teltek-múltak az órák, és szebbnél szebb tájat pillantottunk meg, mire végre elértük a felvonó állomását.

Belföldi turisták sokasága osont végig a hegyen, fotóztak és sikoltoztak a félelemtől.

Kétségbeesetten ki akartunk szabadulni a zűrzavarból, és hirtelen egy lépcsőre szegeztük tekintetünket, amely pontosan tűpontossággal követte a gerincet. Minden lépés erőfeszítést és éberséget igényelt.

Meg-megálltunk, hogy fényképet készítsünk, hiszen mégis csak a félelmünket hátrahagyva a világ legbátrabbjai közé emelkedtünk egyszerre a lépcsőkkel.  Ahogy emelkedtünk a tengerszint felett, a kilátás egyre lenyűgözőbb volt. Néhol megpillantottunk egy-egy sziklába kapaszkodó fát.

Az ösvények szétváltak a hegyen, különböző templomok és csúcsok felé haladva. A sziklákba vájt függőleges létrák lehetővé tették a magasabb pontokhoz való eljutást, néha csak acélrudakkal vagy láncokkal támasztották alá, de gyakran semmi felett lógtunk vagy lépkedtünk.

Hihetetlen kilátás nyílt a környező hegyekre. Fültől fülig vigyorogva néztünk egymásra, és beálltunk a kalandorok sorába, akik egy keskeny deszkán egyensúlyoztak a semmi felett.

Egy katonai egyenruhás férfi 5 dollárért kiadta a kötelező hevedereket, mi pedig lelkesen megragadtuk a magunkét. Rossz minőségűek voltak, csak a felsőtestet rögzítették. A zsinórok és karabinerek láttak már szebb napokat is, de nem hagytuk, hogy ez eltántorítson bennünket

Leereszkedtünk a kőbe csavarozott megerősített acélrudakon, és a szikla felé haladtunk. Egy pillanat alatt ott volt a nagy világ az univerzum és az ég, amit soha nem éreztem közelibbnek. A látvány közvetlenül előttünk, teljes pompájában pont olyan volt, mint ahogy anno azt képeken láttam és amikor eldöntöttem, hogy ennek én is részese akarok lenni.

A deszkák, a láncok, a könyörtelen halálfenyegetés a hegy oldala fölött, de mindez abszolút megérte, mert már tudom, hogy egyben vagyok halhatatlan és múlandó. Remélem a következő kép, ami a kezembe kerül kicsit könnyebb utat sodor majd elém.